בודק - "השאר ממוקד מטרה / Keep Your Eye on the Ball - The End Goal " – כבודקים בעלי יכולת מיקוד וירידה לפרטים, לעיתים אנו מאבדים את התמונה הכוללת וצוללים יתר על המידה בבדיקת נושאים זניחים.
גם בבדיקות חוקרות (ET) עלינו לתכנן מה אנו רוצים לבדוק, וגם אם פה ושם אנו סוטים לצורך בדיקת נושאים בלתי צפויים עלינו לזהו כאשר אנו מתרחקים מדיי מהמטרה, לתעד זאת כנושא בדיקה להמשך, ולזכור לחזור לנתיב המתוכנן.
ציטוט תגובה מתפוז הכוללת הרחבה לנושא: אחת התלונות שאני שומע ממנהלים על העובדים שלהם - שהעובדים נוטים לבזבז זמן על בדיקות לא הכרחיות כרגע.
אז איך מזהים? - הדרך הכי פשוטה היא להבין מה ה-main system usage שלנו.
להבין איך לקוחות עובדים עם המערכת.
אם יש feature שהלקוחות לא משתמשים בו, הוא מוסתר רוב הזמן והוא בכלל משמש כמעט תמיד רק את אנשי התמיכה - אל תלך לשם. מצד שני אם אתה בודק משהו ופתאום מוצא באג ב-main flow כדאי מאד לחקור אותו כי זה אחד הדברים הראשונים שהלקוח יעשה עם המערכת.
כלומר - חשוב לזכור איזה ערך מייצגת כל בדיקה למשתמש - ולהשקיע את מירב זמננו באזורים ובמקרי השימוש (Use Cases) החשובים למשתמש.
חומר קריאה נוסף:
http://www.mkltesthead.com/2013/07/keep-your-eye-on-ball-end-goal-99-ways.html
נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.
סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club
99 Things Testers Can Do To Become Better Testers
ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf
וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.