he icon   en icon

LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

סיכום מיטאפ מנהלי בדיקות #02 - QA Academy - The Verint Way

נכתב על ידי 
שישי, 26 ינואר 2018 07:04
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

כנס מנהלים 2 LOGO

 

מה אנחנו המנהלים חושבים על הכשרות העובדים שלנו?

(מסמך זה נכתב ע"י תומר כהן כסיכום של מיטאפ TestIL למנהלי בדיקות
1/18 QA Academy - The Verint way)

מוזמנים לדון בנושאים לצפות בעוד תמונות ולקרוא תגובות בשרשור בקב' הבדיקות בפייסבוק:
https://www.facebook.com/groups/IL.Testing.QA/permalink/1611685602230694

לשמחתנו מתוך כשבעים איש שנרשמו למפגש כמות המגיעים היתה יחסית גבוהה לעומת מה שאנו רגילים אליו, והחדר היה בתפוסה מלאה.
קהל נכבד ביותר של מנהלים וראשי צוותים הגיע - למרות היותם אנשים עסוקים - מה שמראה כי יש תובנה כי עלינו להמשיך ולהשתפר כבודקים וכמנהלים.
סבב הכרות קצר הבהיר לנו כי בחדר יש סהײכ מעל 800 שנות ניסיון במצטבר - כיף לראות כי יש שכבה ניהולית וותיקה בקהילת הבדיקות בארץ עם מנהלים בוותק של מעל 10 שנים ורבים גם מעל 20 שנות ניסיון.
אייל אזולאי פתח את המפגש בהצגת ורינט - החברה המארחת, וחלקה של קבוצת הבדיקות שלו בין קבוצות הבדיקות של החטיבות השונות.

וגם הציג את משולש התנאים המאפשרים הצלחה של קבוצת בדיקות:
זמן
איכות
ומקצועיות

תמונה לסוף החלק כנס מנהלים 2הראשון

בחלק הראשון של המיטאפ עלה רועי שלוש, ראש צוות בדיקות ב-Verint והציג בפני המשתתפים מספר שאלות, שאיך לא, התפתחו לדיונים מסעירים.

ברור כי לכל שאלה כזו יש עוד אופציות תשובה רבות, והתשובות כאן הוגבלו ל-4 בשל יכולות הכלי ששימש לאיסוף ההצבעות של המשתתפים בזמן המצגת https://kahoot.it והתגלה ככלי יעיל מאוד להפעלת הקהל (אם כי רצוי לתת קצת יותר זמן בכדי שאנשים יספיקו לענות)

שאלה 1: מה גורם לעובד להישאר בחברה?

האופציות שעלו כתשובה -

1. התפתחות ניהולית
2. התפתחות מקצועית
3. שכר
4. חופש ביטוי

התשובה העיקרית שעלתה היא ההתפתחות המקצועית של העובד שכן, בהרבה מהמקרים תשפיע גם על שכרו, על יכולתו להתבטא באופן  חופשי בעבודתו ויכולתו להתפתח ניהולית.

חשוב גם לציין שמטרות שונות מגיעות בגילאים שונים ובמצבים כלכליים שונים וסביבתיים. ייתכן שבגילאים מבוגרים יותר אדם יעדיף להרוויח יותר כסף או יבקש יותר חופש ביטוי מאשר לדאוג להתקדמותו המקצועית לאחר שכבר צבר ניסיון וידע רב.

שאלה 2: מתי ישקיע מנהל בהכשרת העובד שלו?

1. כשיגיע העובד לחברה
2. העובד יצא לקורסים מדי פעם
3. תמיד
4. כאשר תכנס טכנולוגיה חדשה

גם כאן התשובה הייתה יחסית ברורה וחד משמעית, תפקיד המנהל להשקיע בעובד ולהכשירו לאורך כל תקופת העסקתו, ולעזור לו להשתפר מיום ליום.

למרות שהרבה פעמים כאשר אנו מסתכלים על המצב בפועל, מטעמים שונים ניתן יותר דגש בהכשרה ראשונית ופחות בהכשרה שוטפת, אם בשל המאמץ הכרוך ביצירה וניהול של הכשרות אלו או בשל מגבלות כלכליות.

שאלה 3: באילו אזורים ירצה המנהל להשקיע בעובדיו?

1. soft skills
2. בחלק הטכני
3. הכרת המתודולוגיות
4. הבנת הלקוח

בשאלה זו רוב הקולות הלכו לחלק הטכני מהעובדה הפשוטה שעובד אינו יוכל לעבוד ולתת תפוקה מספקת אם אינו בקיא באזורים הטכניים בתחומו.

אך גם הבנת הלקוח זכתה ללא מעט קולות בשל העובדה שהעובד יתקשה להוציא מוצר איכותי כאשר אינו מכיר את הלקוח שלו בצורה מספקת.

ברור כי נדרש איזון כלשהו בין התחומים הללו, ואף אחד מהם אינו בא על חשבון האחר.

שאלה 4: כיצד נמפה את הידע של עובדינו?

1. מבחנים טכניים תקופתיים
2. נשאל את ממשקי העבודה
3. Shadowing
4 פשוט יודעים

התשובה כאן היא לא חד משמעית ותלויה במספר גורמים.

מנהל לרוב יעדיף פשוט לדעת, מכיוון שבתנאים מיטביים ישב המנהל עם עובדיו באופן יומי/שבועי וידע תמיד באילו יכולות הם החלשים יותר, ובאילו חזקים יותר, וכתוצאה מכך יוכל המנהל לשקף את הידע שלו בכל שלב.

קיימים מקרים בהם המנהל לא ימצא בקרבת העובד ואז כנראה יעדיף המנהל לשאול את ממשקי העבודה של אותו עובד על יכולותיו.

היתרונות בקבלת מידע ממשקים הוא שלעתים יש להם דרך ראייה שונה משלנו, והם יראו דברים שאנו אולי נותנים להם פחות דגש, והחסרונות נעוצים בצורך להבין את התשובות בקונטקסט ולעתים בהטיות של אנשים אלו.

שאלה 5: מתי נפתח את ה-soft skills של עובדינו?

1. בקורסים
2. בסיטואציות יומיומיות
3. לא ניתן לשנות את הsoft skills של העובד
4. בשיחות הערכה

התשובה כאן הייתה כמעט חד משמעית. על אף ששיחות ההערכה נועדו לצורך קבלת פידבק, ושיפור העובד, אופי השיחות הללו מוגדר כיותר רשמי ומקצועי.

בעוד שבמהלך סיטואציות יומיומיות, יוכל העובד להבין את ההקשר של הסיטואציה ולקבל את הביקורת בצורה הטובה והיעילה ביותר.

לדוגמה, אם עובד התנהל לא לעניין בשיחה/דיון מסוימים (התפרץ/איחר וכו'), יוכל להמהל לפנות אליו מיד אחרי הדיון, וכך הפידבק יהיה אפקטיבי ככל האפשר.

שאלה 6: מי אחראי על הקידום המקצועי של העובד?

1. העובד בעצמו
2. המנהל הישיר
3. המנהל העקיף
4. משאבי אנוש

לשאלה זו עלו שתי תשובות עיקריות, ועם שתיהן אני נוטה מאוד להסכים.

מצד אחד המנהל הישיר של העובד הוא זה שנותן את המשימות היומיומיות, ובכך קובע את האזורים בהם יתמקד ויתפתח העובד.

ומהצד השני, יכול להיות גם מצב בו המנהל משקף לעובד את היעד של הצוות והעובד מנווט את עצמו אל היעד באמצעות אזורים בהם בוחר להתפתח ולהרחיב יותר.

 

QA Academy in Verint (איך עושים את זה ב Verint?)

בחלקו השני של המפגש הוצגה תכנית ההדרכה שהוקמה לפני כשנה בחברת Verint האקדמיה לQA אשר מטרתה העיקרית היא להגדיר לעובדים אופק התפחותי ולהביא בודקים לאורך מספר שנים משלב ה-Junior לשלב ה-Senior. זאת באמצעות בניית הפרופיל של הבודק האולטימטיבי לחברה ויצירת הכשרות שיקדמו את העובד לאזורים הללו.

תמונה של גאנט בודקים

בתמונה ניתן לראות דוגמא להכשרות שבוצעו ב2017 ושיבוצעו ב-Q1 של 2018 , ע"פ חלוקה רבעונית ומיפוי לנושאים ראשיים שונים, שיטה זו מאפשרת הן למנהל והן לעובד לצפות מה ניתן לקדם ומתי

ההכשרות אינן רק מקצועיות, קיימות הכשרות במגוון תחומים שנועדו גם כדי לפתח את המנהיגות, החשיבה, יחסי האנוש ועוד...

לפני שיחלו תהליכי ההכשרה יוגדרו קודם כל התכונות ויכולות הנדרשות לבודק, ולמפתח אוטומציה.

כך ייראו ב-Verint הדרישות ממהנדס בדיקות:

 

מיפוי יכולות בודק

 

וכך ממהנדס אוטומציה:

מיפוי יכולות אוטומציה

 

התהליך יכלול מיפוי פערים עבור כל עובד, ותעשה מחשבה על ההכשרות הנדרשות לו בכדי להגיע למאפיינים הנדרשים על מנת לעבור לשלב הבא.

התהליך יבוצע בצורה כזו שהעובד מוערך בכל תקופה וממשיך בהכשרות הנדרשות לו בכדי להשתפר ולהגיע ליעדים שהוצבו לו.

סוגי רמות

 

התהליכים הללו וצרכי ההכשרה בתחומי הבדיקות והתחומים הכלליים דיי דומים בין מרבית החברות וניתן להתאימם בקלות יחסית - הנכם מוזמנים לפנות למנהלים בוורינט לקבלת חלק מהחומר,
הועלתה שאלה לגבי התאמת השיטה לחברות קטנות יותר וסטארטאפים, ובמיוחד כאלו שינם אג'יליים ולעתים תפקידי הבודק והאוטומציה מתבצעים ע"י אותם האנשים ואפילו ע"י המתכנתים - גם במקרה זה ברגע שחברה אחת תבצע את ההתאמות של התהליך ותסכים לחלוק אותו עם הקהילה יהיה קל יותר לשכפלו לחברות נוספות, וכאן זה חשוב במיוחד כי לחברות אלו לרוב קשה לבנות תהליך מסוג זה בשל מחסור במשאבי זמן.

מנגד ברור כי בפן הטכני וסביבת וצרכי הלקוח יש שוני ניכר בין חברה לחברה, ולכן מירב ההתאמות יידרשו להגדרת הנושאים הטכניים.

התהליך

 

סיכום:

מאיזה כיוון שלא נסתכל על זה, ההשקעה שלנו כמנהלים בעובדינו היא קריטית, ולא רק על מנת שהעובד יצליח למלא את מטלותיו, אלא גם בכדי שירגיש שמתפתח ולומד כל יום ויום דברים חדשים.

סבירות גבוהה שעובד שירגיש שנשאר במקום מבחינה מקצועית לא יישאר במקום העבודה שלו.

לשימושכם הלינק למצגת המלאה של המיטאפ מנהלים:

https://drive.google.com/file/d/1GJ7a9BlgnfkMN-uJCJk3zBMMsCWE01lY/view?usp=sharing

שונה לאחרונה ב רביעי, 31 ינואר 2018 13:41

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

 

חדשות מעולם הבדיקות

  • My talk "Identifying Code Smells" for ZappleTech’s Test Automation Meetup

    My talk "Identifying Code Smells" for ZappleTech’s Test Automation Meetup My talk "Identifying Code Smells" for yesterday's ZappleTech Test Automation Meetup is now available to watch on YouTube

    22.02.2024 | 7:07 קרא עוד...
  • To Bell the Generative AI Cat

    The latest survey by Weber Shandwick shows that Generative AI is a top priority for CEOs, with 51% marking it as a top priority above the other options of inflation, ESG, and geo-political conflicts. But most of the CEOs are not sure about how to bell the generative AI cat! Let’s look at this in a bit more detail in this article. To quote the words of Chris Deri, president of Weber Shandwick’s Corporate Advisory Businesses, The big takeaway on generative AI…is that 75% of executives do not feel personally equipped to lead their organizations through this. I think that means 2024 is going to be something of an observation year. The No. 1 action executives are looking for is an AI vendor. But they can’t farm out or delegate innovation. They really have to become technologists themselves and have the ethos of testing and learning and failing fast in order to understand. As Quoted In Fortune CEO Daily I would like to highlight the last line, the most significant for us, the technologists/testers/quality professionals. The CEOs ought to become technologists themselves and have the ethos to test, learn, and fail fast, in order to understand how the generative AI works. Let’s take a moment to grasp the intensity of the task involved in testing generative AI. If it is a domain-specific LLM, it would be much easier as the scope is limited, but if it is something like general LLM model like chatGPT, would you even venture to test it yourself,[…]

    22.02.2024 | 6:07 קרא עוד...
  • Everyone can test but their intent is off

    Everyone can test but their intent is off Over my 8 years of ensemble and pair testing as primary means of teaching testers, I have come to a sad conclusion. Many people who are professionally hired as testers don't know how to test. Well, they know how to test but from their testing, there is a gaping results gap. Invisible one. One they don't manage or direct. And the sad part is that they think it is normal.  If you were hired to do 'testing' and you spent all your days doing 'testing', how dare I show up to say your testing is off?!? I look at results, and the only way to look at results you provide is to test after you. My (contemporary) exploratory testing foundations course starts from a premise of giving you a tiny opportunity to assess your own results, because the course comes with the tool of turning invisible ink to visible, that is listing of problems me (and ensembles with me) have found across some hundreds of people. I used to call it 'catch-22' but like usual with results of testing, more work on doing better has grown the list to 26. Everyone can test, like everyone can sing. We can do some slice of the work that resembled doing the work. We may not produce good enough results. We may not produce professional results that lead into paying for that work. But we can do something. Doing something is often better than doing nothing. So the bar can be low. An experience at work[…]

    21.02.2024 | 1:43 קרא עוד...

טיפים

  • מבט טרי מביא באגים טריים
    מבט טרי מביא באגים טריים מבט טרי מביא באגים טריים באופן טבעי אנו כבודקים מתמחים בעבודה עם המוצר שאותו אנו בודקים, בהרבה מקרים זהו יתרון (אנו יכולים לזהות בעיות, לעבוד מהר יותר וכן הלאה), אך לעיתים זהו חיסרון – אנו מפתחים…
    קרא עוד...
  • הערכות זמנים הינן תהליך חשוב להצלחת הבדיקות
    הערכות זמנים הינן תהליך חשוב להצלחת הבדיקות הערכות זמנים הינן תהליך חשוב להצלחת הבדיקות לא תמיד יעזור להוסיף בודקים  - זכרו "תשע נשים לא יולדות בחודש..." להוספת בודקים יש עלויות נלוות של הכשרה, ניהול ועוד. לעיתים קרובות ניתן לשפר היעדים מבלי לפגום באיכות…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>